Računovodstvo

Zašto je računovodstvo važno?

U poslovnom svijetu, odnosno na tržištu, upravljanje poslovanjem društva postalo je sve značajnije. Ono nije moguće bez upotrebe računovodstvenih podataka i informacija. Brojne informacije se koriste u računovodstvene svrhe te se tako oblikuju i računovodstvene politike. Računovodstvo je važan dio ukupnog informacijskog sustava društva koje osigurava prijeko potrebne informacije u procesu odlučivanja i upravljanja društvom.

Da bi se shvatila važnost računovodstvene politike u cjelokupnom računovodstvenom procesu potrebno je uzeti u obzir tko ih donosi, koji su razlozi za odabir istih i načine na koji ih objavljuju i provode. Odabir računovodstvene politike uvijek se mora temeljiti s temeljnim ciljem društva.

Definicije računovodstva i knjigovodstva

Računovodstvo je vještina evidentiranja, klasificiranja i sumiranja u novcu izraženih poslovnih transakcija kao i interpretacija rezultata te vještine.

Računovodstvo je informacijski sustav koji mjeri poslovne događaje, procesira informacije u financijske izvještaje te pomaže svojim korisnicima u donošenju poslovnih odluka.

Računovodstvo je vještina bilježenja, razvrstavanja, skraćenoga prikazivanja i interpretiranja u novčanom obliku izraženih poslovnih događaja.

Računovodstvo je uslužna, analitička disciplina ili sustav informacija. Računovodstvo kao takvo zainteresiranim korisnicima pruža kvantitativne financijske informacije koje im pomažu pri donošenju poslovnih odluka o upotrebi resursa kako poslovnim tako i neposlovnim subjektima. Kao opisna, odnosno analitička disciplina računovodstvo utvrđuje veliku količinu poslovnih događaja koji opisuju poslovnu aktivnost društva. Razvrstavanjem i sažimanjem smanjuje tu količinu podataka na one najbitnije i međusobno povezane stavke, koje pravilno grupirane i iskazane opisuju financijsko stanje, rezultate poslovanja i novčani tok određenog gospodarskog subjekta.

Kao sustav informacija, računovodstvo prikuplja i priopćava ekonomske informacije o poslovnom ili drugom subjektu širokom krugu osoba čije su odluke i djelovanja povezani s aktivnostima subjekta.

Knjigovodstvo je kronološka, sistematizirana, dokumentirana i strogo formalna evidencija svih nastalih individualnih poslovnih procesa i stanja koji zbog izražavanja u novčanoj jedinici mjere, daju sliku o cjelokupnom poslovanju društva.

Računovodstvena načela

Polazna su osnova za izradu i usvajanje računovodstvenih standarda koji predstavljaju daljnju razradu načela.

1.  načelo troška

2.  načelo objektivnosti

3.  načelo priznavanja prihoda

4.  načelo sučeljavanja prihoda i rashoda

5.  načelo materijalnosti

6.  načelo potpunog iskazivanja financijskih izvještaja

7.  načelo konzistentnosti

8.  načelo opreznosti

9.  načelo usporedivosti

10. načelo jednakosti

Načelo troška nabaveevidentiranje poslovnih događaja prema trošku nabave odnosno nabavnoj vrijednosti. Računovodstvena evidencija se ne zasniva na sadašnjoj tržišnoj vrijednosti imovine nego na trošku nabave.

Načelo objektivnosti – financijski izvještaji su sastavljeni na temelju objektivnih i dokumentiranih podataka.

Načelo priznavanja prihoda – prihodi se bilježe u financijskim izvještajima kada su stvarno nastali a ne kada je novac zaprimljen. Uvjeti priznavanja prihoda su: da je roba stvarno isporučena, da su rizik i vlasništvo prešli sa prodavatelja na kupca, da se prodaja može vrijednosno izraziti te da nema neizvjesnosti naplate.

Načelo sučeljavanja prihoda i rashodauspoređuju se samo oni prihodi i rashodi koji se odnose na isto obračunsko razdoblje i koji su međusobno uvjetovani.

Načelo materijalnosti – pridržavanje onih načela koji imaju značajnu ulogu u stvaranju realne slike poslovanja izvještajnih subjekata. U skladu s tim, dopušta se odstupanje od onih pravila čija bi promjena stvorila značajne probleme u financijskom izvještavanju i koji bi za posljedicu ne bi imali poboljšanje kvalitete informacija sadržanih u financijskim izvještajima.

Načelo potpunog iskazivanja financijskih izvještaja – informacije se moraju prezentirati na jasan i razumljiv način. Izvještaje ne treba opterećivati svim detaljima, ne smije izostaviti one informacije koje su značajne.

Načelo konzistentnosti  – zahtjeva dosljednu primjenu jednom usvojenih računovodstvenih politika.

Načelo opreznosti – načela u pravilu predstavljaju vodič za vrijeme poslovanja društva i tijekom evidentiranja poslovnih transakcija. Opreznost podrazumijeva uključivanje stupnja razboritosti u prosuđivanju u uvjetima neizvjesnosti tako da imovina i prihod nisu precijenjeni, a obveze i rashodi nisu podcijenjeni.

Načelo usporedivosti – da bi se mogli usporediti financijski izvještaji za više razdoblja, kao i financijski izvještaji drugih društava, u njima se trebaju objaviti usporedne i usporedive informacije za prethodno razdoblje za sve pozicije i iznose.

Načelo jednakosti – jednakost u interpretaciji i primjeni skupa računovodstvenih načela i politika društva.

Porezni propisi

  • Opći porezni zakon (NN 115/16)

Članak 66. stavak 7. definira da se poslovne knjige i druge evidencije moraju voditi u skladu s načinom oporezivanja poreznog obveznika i prema temeljnim načelima urednog knjigovodstva. Obveznici poreza na dohodak vode jednostavno knjigovodstvo, a obveznici poreza na dobit dvojno knjigovodstvo.

  • Zakon o porezu na dobit (NN 177/04 – 32/20)

Članak 5. stavak 1. definira da je porezna osnovica dobit koja se utvrđuje prema računovodstvenim propisima kao razlika između prihoda i rashoda prije obračuna poreza na dobit, uvećana i umanjena  odredbama ovoga Zakona.

Odredbe o prihodima i rashodima i osnovici poreza na dobit također su određene ovim Zakonom.

  • Međunarodni računovodstveni standardi (MRS)

−> MRS donosi Međunarodna federacija računovođa IFAC-asocijacija koja okuplja računovođe

−> strukturu međusobnog odnosa pretpostavke, načela i standarda moguće je prikazati na sljedeći način:

  1. opće prihvaćene pretpostavke (koncepti)
  2. opće prihvaćena načela
  3. opće prihvaćeni standardi
  • Hrvatski standardi financijskog izvještavanja-HSFI

Hrvatski standardi financijskog izvještavanja su računovodstvena načela i pravila koja primjenjuje računovodstvena struka, a koriste se kod sastavljanja i prezentiranja financijskih izvještaja. Cilj HSFI-a je da društvima i prije svega vanjskim korisnicima pružaju sve potrebne podatke i informacije o novčanim tokovima, financijskom položaju i uspješnosti poslovanja.

Što nudimo klijentima

Škara Consulting d.o.o. za računovodstvene, knjigovodstvene usluge, revizijske djelatnosti i porezno savjetovanje osnovana je 2018. godine sa sjedištem u Zadru te uspješno vodi financije, računovodstvo i knjigovodstvo nekoliko desetaka društava  i obrtnika raznovrsnih djelatnosti.

Vodimo sve poslovne evidencije za društva i obrtnike na najsuvremeniji način, također poduzetniku i državi osiguravamo pouzdane informacije te se cijenama prilagođavamo ovisno o intenzitetu vašeg posla.

Škara Consulting d.o.o. nudi široki spektar računovodstvenih usluga:

  1. Obrt i slobodna zanimanja:
  • Vođenje svih poslovnih knjiga i evidencija obrtnika (slobodnog zanimanja):
  1. knjiga primitaka i izdataka (KPI)
  2. knjiga ulaznih računa (URA)
  3. knjiga izlaznih računa (IRA)
  • Pomoćne evidencije u skladu s propisima i potrebama obrtnika (slobodnog zanimanja)
  • Evidencija popisa dugotrajne imovine
  • Priprema i izrada mjesečnih, tromjesečnih i godišnjeg obračuna PDV-a
  • Izrada poreznih prijava sa svim propisanim prilozima za utvrđivanje poreza na dohodak
  • Prijave /odjave zaposlenika
  • Izrada mjesečnih obračuna plaća zaposlenika s propisanim doprinosima i porezima, te priprema i predaja JOPPD obrazaca vezanih uz plaće u Poreznu upravu.
  • Ostala izvješća i evidencije po dogovoru
  1. Trgovačka društva ( J.D.O.O. i D.O.O.)
  • Vođenje knjige ulaznih računa (URA)
  • Vođenje knjige izlaznih računa (IRA)
  • Vođenje blagajne
  • Evidencija popisa dugotrajne imovine
  • Priprema i izrada mjesečnih, tromjesečnih i godišnjeg obračuna PDV-a
  • Sastavljanje temeljnih financijskih izvještaja ( Bilanca, Račun dobiti i gubitka te bilješke uz financijske izvještaje)
  • Ostala izvješća i evidencije po dogovoru
  • Pomoćne evidencije u skladu s propisima i potrebama trgovačkih društava
  • Prijave /odjave zaposlenika
  • Izrada mjesečnih obračuna plaća zaposlenika s propisanim doprinosima i porezima, te priprema i predaja JOPPD obrazaca vezanih uz plaće u Poreznu upravu.
  • Izrada poreznih prijava sa svim propisanim prilozima za utvrđivanje poreza na dobitak

Što očekujemo od klijenata

Kako naši klijenti od nas očekuju konkretne savjete te prilagođavanju njihovom poslovanju, tako i mi od naših klijenta očekujemo:

  • Ažurnost u prikupljanju i dostavljanju podataka neophodnih za knjiženje i sastavljanje mjesečnih, tromjesečnih i godišnjih izvješća.
  • Iznošenje svojih sugestija i prijedloga usluga jer je prije svega naš strateški interes zadovoljenje potreba naših klijenata s ciljem uspostave dugoročnih poslovnih odnosa baziranih prije svega na zadovoljstvu našim uslugama i kvalitetom obavljanja istih.
  • Dostupnost u svakom trenutku u slučaju potrebnih upita s naše strane.
  • Razumljivost  – prilagođavanje klijenata našem načinu rada.

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.